Mobile menu

Шкідливими звичкам - НІ!

Мета: систематизувати знання про шкоду для здоров’я вживання алкоголю, тютюнових виробів, наркотиків; формувати переконання, що кожна людина несе персональну відповідальність за власні рішення, що рішення, ухвалене «своєю компанією», не завжди правильне; учити працювати однією командою.

Завдання: сформувати здатність до самостійного вибору.

Спосіб проведення: фронтальний

Обладнання: кольорові кружечки (червоні, зелені, жовті), картки із квітками, картки для гри, аркуші для створення моделі здоров’я, клей, ножиці.

Перебіг заходу

Повідомлення теми

Учитель. Кожен із вас знає про шкідливість тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії. Але, незважаючи на це, дехто з вас палить, хтось пробував палити, а когось підсвідомо штовхає до цих шкідливих звичок. Тому я хочу навчити вас розбиратися у своїх внутрішніх почуттях і визначитися в негативному ставленні до шкідливих звичок, свідомо зробити правильний вибір на майбутнє.

За допомогою кружечків різного кольору (жовтих, зелених, червоних), клас об’єднується в три групи. Подальшу роботу проводимо в групах.

Вправа «Модель здоров’я»

Викладач. Психолог Ж. Піаже порівнював людське життя з квіткою: спочатку брунька, потім пуп’янок, квітка й, нарешті, плід. Я хочу порівняти ваше здоров’я з прекрасною квіткою.

Керівники груп одержують аркуші, на яких намальовані квітки. Учні пишуть на них усе, що знають про здоров’я людини.

Після того, як роботу закінчено, учитель пропонує розірвати аркуш, а потім склеїти його.

Вчитель. Подумайте, як нелегко відновити своє здоров’я, після того як йому було заподіяно шкоди.

Бесіда про паління

Діти розказують, що вони вже знають про шкідливість паління.

Гра «Піраміда»

Визначити, чому люди починають палити (з’ясування різних причин).

Учитель вивішує на дошці у вигляді гори таблички, на яких написано причини паління. Учні по черзі називають причину, яку вони вважають головною (додаток 1).

Додаток 1

Основні причини, через які учні починають палити
1. Палять приятелі.
2. Невпевненість у собі.
3. Бажання бути як усі.
4. Самотність.
5. Нудьга.
6. Тиск групи.
7. «Я — дорослий».
8. Цікавість.
9. Наслідування.
10. Інші причини.

Один з учнів підраховує кількість виборів кожної причини й визначає найоптимальнішу причину.

Бесіда про шкідливість наркотиків

Учитель пропонує учням дати відповіді на питання анкети.

Анкета «Міф або реальність»
Відзначте: міф це (М) чи реальність (Р).
1. Алкоголь — це стимулювальний засіб, його вживання піднімає бадьорість духу.
2. Залежність від наркотиків — це просто стан душі.
3. У стані алкогольного сп’яніння вести автомобіль небезпечно, але, накурившись маріхуани, вести автомобіль можна.
4. Уперше пробуючи заборонені наркотики, підлітки зазвичай дістають їх у незнайомих людей, старших за віком, які прогулюються на ігрових майданчиках і в місцях, де діти проводять свій вільний час.
5. Чашка міцної кави, ковток свіжого повітря або холодний душ допоможуть вам протверезитися, якщо ви маєте намір вести автомобіль після того, як уживали алкоголь.
6. Тютюн — наркотик.
7. Людям стає веселіше, якщо вони випили.
8. Найуживанішим наркотиком є маріхуана.
9. Якщо хочеться випити, краще вжити пива, ніж горілки.
10. Оскільки маріхуана підсилює увагу й гостроту сприйняття, вона допомагає збільшити творчий потенціал і стимулює навчання.
11. Коли вагітна жінка п’є або вживає наркотики, це впливає на її новонароджену дитину.
12. Люди ніколи не вмирають від алкогольного отруєння.
13. До маріхуани звикають.
14. Сліди вживання маріхуани можна виявити в організмі людини протягом тижня після викурювання лише однієї порції.
15. Молоді люди, які починають пити алкогольні напої у віці до п’ятнадцяти років, піддаються удвічі більшому ризику почати вживати наркотики, ніж ті, хто не вживає алкоголю до закінчення підліткового віку.
16. Коли діти вірять, що алкоголь не може заподіяти їм шкоди, а випивка в них асоціюється з кайфом, більша ймовірність того, що вони почнуть уживати наркотики.
17. Чарка спиртного зігріває взимку.

Вправа «Ні! Шкідливим звичкам!»
Робота з табличками, що лежать на парті (додаток 2).

Ситуація: вам запропонували наркотики. Чи зможете ви сказати «Ні»? Виберіть один із варіантів, написаних на табличці, або запропонуйте свою відповідь. Якщо вам важко буде відповісти «ні», поясніть чому.

Підсумок уроку
Кожна група складає побажання своїм одноліткам про те, що потрібно робити, аби зберегти своє здоров’я.

Додаток 2

Тобі запропонували наркотики — як сказати «Ні»
Ні! Мені це не потрібно.
Ні! Це не в моєму стилі.
Ні! Я хочу себе контролювати.
Ні! Для чого мені конфлікти з батьками.
Ні! Мені потрібно на тренування.
Ні! У мене багато інших важливих і більш цікавих справ.
Ні! Мені не подобаються наркотики.
Ні! Я добре себе почуваю й без наркотиків.